آقا محمدی، داوود، دهقان، نبی اله (1391). مدیریت راهبردی دانش در سازمانهای دفاعی: چاپ اول، تهران: انتشارات دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران.
بازرگان، عباس (1376)؛ کیفیت و ارزیابی آن در آموزش عالی: نگاهی به تجربههای ملی و بینالمللی. فصلنامه رهیافت، شماره 15 (بهار 1376)، از صفحه 1 تا صفحه 28.
برادران شرکاء، حمیدرضا (1388) چشمانداز استراتژیک کشورهای مسلمان تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک- مجمع تشخیص مصلحت نظام.
برازش، محمودرضا (1389). مالزی و سنگاپور، مشهد: انتشارات آفتاب هشتم.
توکلی، محمدکاظم (1386). ماهاتیر محمد: معمار مالزی نوین، تهران: هزاره ققنوس.
تهامی، مجتبی (1384). امنیت ملی، دانشگاه عالی دفاع ملی: تهران.
جعفری، عباس (1384). گیتاشناسی کشورها، تهران: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی، چاپ دوم.
خادم الحسینی، سید محمد و دیگران (1388). تأثیر دورههای آموزش نظامی بر سلامت روانی دانشجویان دانشکده افسری، تهران: فصلنامه طب نظامی، شماره 11.
دانش فرد، کرم الله؛ ذاکری، محمد (1391). بررسی تأثیر دورههای آموزش نظامی بر توانمندسازی روان شناختی سربازان تحت آموزش نزاجا، تهران: فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت نظامی، شماره 45.
دهقان، نبی اله، فتحی صمد، ، هوشیار، اکبر (1391)، فصلنامه مدیریت نظامی، سال دوازدهم، شماره 48، زمستان 1391، ص ص 158-113.
رشیدزاده، فتح الله، (1389)، تربیت نظامی، فصلنامه علوم و فنون نظامی، دوره 13، شماره 39، بهار 1389، صفحه 79-98.
رشیدزاده، فتح الله، (1391)، ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع)، فصلنامه مدیریت نظامی، سال دوازدهم، شماره 45، بهار 1391، صفحه 11-44.
زرقانی، سیدهادی (1378). تحلیل و ارزیابی متغیرها و شاخصهای قدرت نظامی: فصلنامه راهبرد دفاعی، سال ششم، شماره 23.
شاهنده، بهزاد (1374). سیاست و حکومت در آسیای جنوب شرقی، تهران: سمت.
شیرزادی، رضا (1393). نوسازی، توسعه و جهانی شدن، تهران: آگه.
شیرزادی، رضا (1396)، اندیشه توسعهگرا: (موردکاوی اندیشههای ماهاتیر محمد)، فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، سال هفتم، شماره دوم، تابستان 1396، ص 223 – 97
طالبان، محمدرضا (1384). معضل آزمون استدلال علّی در تحقیقات تاریخی تطبیقی در مجلۀ دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تهران: دانشگاه تربیت معلم. شماره 50 – 51.
فرهادی، علی، اسدی، اسماعیل، ذاکری، محمد (1396). بررسی وضعیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی فرماندهی آموزشهای هوائی خضرایی و تأثیر آن بر بهرهوری آموزشی، فصلنامه علوم و فنون نظامی، سال سیزدهم، شماره 39، بهار 1396 صص 79 – 98
فلیک، اووه (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمههادی جلیلی، تهران: نشر نی.
فیروزآبادی، سید حسن؛ خزرجی، ضیاء الدین (1391). من الجهاد الی الجهاد (حوار ثقافی جهادی فی الثوره الاسلامیه الایرانیه)، تهران: ناشر دانشگاه دفاع ملی.
گلی زواره، غلامرضا (1386). شناخت کشورهای اسلامی و نواحی مسلمان نشین جهان، تهران.
لرکیان، مریم (1390). شناسایی فرهنگ برنامه درسی یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران؛ پایاننامه دکتری برنامهریزی درسی. استاد راهنما: محمد عطاران. دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی). دانشگده روانشناسی و علوم تربیتی.
مالزی در افق 2020(1385). گزارشفارسیازسندچشماندازکشورهایدرحالتوسعه، خبرگزاریفارس. 23 آبان.
مجتهدزاده، پیروز (1379). ایدههای ژئوپولیتیک و واقعیتهای ایرانی، تهران: نشر نی.
مجموعه بیانات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) (1389). حدیث ولایت، تهران: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب.
مشایخ، فریده (1394). یاددهی – یادگیری: علم و هنر یاددهی- یادگیری از دوران باستان تا به امروز (نظریه و کاربرد)، تهران: انتشارات سمت، دانشگاه تهران.
Caforio G., (2000). The European Officers: A Comparative View on Selection and Education, Edizioni ETS, Pisa.
Crackel T.J., (2002). West Point: A Bicentennial History, University Press of Kansas, Kansas.
Debesse, M. (1989). Traite de sciences pedagogiques, G. Mialaret, 8 toms, Paris.
Dupont, P. Ossandon, M. (2003), La pedagogic universitaire, Paris, PUF.
Durkheim, E. (1968). Les regles de la methode scientifique, Paris, PUF.
Falk, C. (2011) All Pedagogy is Military, In T. Kvernbekk, H. Simpson and M.A. Peters (eds.), Military Pedagogies: And Wahy They Matter, Sense Publishers, Rotterdam 1-16.
Florian, H. (2002). Military Pedagogy – A Pragmatic Approach, In H. Florian (ed.), Military Pedagogy – An International Survey, Peter Lang, Frankfurt 47-66.
Franke V., (2004). Preparing for Peace: Military Identity, Value, Orientations and Professional Military Education, Praeger Publishers, Connnecticut.
Hantrais, Linda (2012) International Comparative Research, New York: Palgrave.
Hartmann U., (2002). Military Pedagogy in a Changing World – A German View, In H. Florian (ed.), Military Pedagogy – An International Survey, Peter Lang, Frankfurt 69-82.
Hartmann, U. (2000). Military Pedagogy in Germany, In J. Toiskallio (ed.), Mapping Military Pedagogy in Europe, Finnish National Defence College, Helsinki
Jowati Juhary . (2014). Understanding Military Pedagogy. Social and Behavioral Sciences 186 (2015), 1255 – 1261
Kirkels H. Klinkert W. and Moelker R. (2009). Officer Education: The Road to Athens! NL-Arms, Faculty of Military Sciences, Amsterdam,
Morrandi, F. (2002). Pratiques ET logique, Paris, Ed. Village mondial.
Paile, S. (2013). Towards a European Understanding of Academic Education of the Military Officers, In H. Annen, C. Nakkas and J. Makinen (eds.), Thinking and Acting in Military Pedagogy, Peter Lang, Frankfurt 279-290.
Ragin, Charles C (2004) Comparative Methodology The Logic of Case Oriented Research, Department of Sociology, and University of Arizona USA.
Sarkesian S.C. (2000). Beyond the Battlefield: The New Military Professionalism, Pergamon Press, New York.
Schifferle, P.J. (2010). America’s School for War: Fort Leavenworth, Officer Education, and Victory in World War II, University Press of Kansas, Lawrence,
Schunk L.G. and Nielson, L. (2002). Danish Approach to Military Pedagogy, In H. Florian (ed.), Military Pedagogy – An International Survey, Peter Lang, Frankfurt. 11-28.
Smelser, Neil. J. (2003) "On Comparative Analysis, Interdisciplinary and Internationalization in Sociology", International Sociology, 18(4): 643-657
Szabo J. (2013). Military Pedagogy: Focusing on the Fourth Generation of Warfare, Hatudomanyi Szemle. 6,4 96-102.
Toiskallio, J. (2003). Ethics, Military Pedagogy and Action Competence, In E.R. Micewski (ed.), Civil-Military Aspects of Military Ethics Vol 1, Verlag, Frankfurt 52-64.
Ulman, j. (2006). La pensee educative contemporiane Paris, Vrin.
van Ree, A.J. (2002). Towards a Military Pedagogy, In H. Florian (ed.), Military Pedagogy – An International Survey, Peter Lang, Frankfurt 29- 46.
Zulkifli Zainal Abidin and Tengku Mohd Tengku Sembok, (2010). Conceptualisation of a National Defence University: Education is the First Line of Defence, Zulfaqar: Asian Journal of Defence and Security. 1, 15-12.