احمدی بالادهی، سیدمهدی؛ صالحی، محمد و فلاح پور، غلامحسین (1393)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی کارکنان (مورد مطالعه: کارکنان بازرسی)،: فصلنامه دانش انتظامی مازندران، شماره: 16 دوره پنجم.
اسفنجاری کناری، موسی (1388)، تعیین رابطه رضایت شغلی با کیفیت زندگی در کارکنان کلانتریهای تهران بزرگ، پایان نامه کارشناسی ارشد گروه مددکاری اجتماعی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، استاد راهنما: دکتر مصطفی اقلیما و استاد مشاور: دکتر غنچه راهب.
حسینینسب، سید داود و تقینیا، علی (1390)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بهرهوری آنان، فصلنامه علوم تربیتی، سال چهارم، شماره 15.
دنیوی، زهرا (1388)، رابطه بین کیفیت زندگی کاری و اثربخشی سازمانی معلمان، پایان نامه ارشد دانشگاه آزاد ساری.
دهقان نیا، محمد منصور؛ شهبازی، غلام رضا و دهقانی اناری، فرشید (1392)، تحلیل کیفیت زندگی کاری نیروهای پلیس و رابطه آن با تعهد سازمانی، فصلنامه علمی ترویجی منابع انسانی ناجا، شماره: 33 دوره هشتم.
رحیمیان، حمید و نجفی، علی (1394)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران میانی شرکت ملی گاز ایران، فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت بهرهوری، دوره 9، شماره 35.
رضائیان، علی (1395)، مبانی سازمان و مدیریت، ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
علیمردانی، اکرم و مجید کفاشیان (1392)، بررسی کیفیت زندگی کار کارکنان، دانشگاه علوم انتظامی.
گرگ آل، استورات و کنت جی، براون (1388)، مدیریت منابع انسانی (پیوند استراتژی و عمل)، ترجمه: اعرابی، سید محمد و فیاضی، مرجان، تهران: انتشارات مهکامه، چاپ دوم؛
میرزائی عربی، محمدعلی؛ احمدی بالادهی، سید مهدی؛ راست خدیو، مجتبی و جوانمرد، مهدی (1392)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی روسای کوپ انتظامی استان مازندران، فصلنامه دانش انتظامی مازندران، شماره: 14 دوره چهارم.
میرسپاسی، ناصر (1386)، تأثیر متقابل بهره وری و کیفیت زندگی کاری، مجله اقتصاد و مدیریت، شماره 20، چاپ بیستم، انتشارات میر، تهران.
میرکمالی و نارنجی ثانی، سید محمد و فاطمه، (1387)، بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی بین اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران و صنعتی شریف، فصلنامه پژوهش و. برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 2.
Acton, T., & Golden, W. (2003). Training the Knowledge Worker descriptive Study of Training Practices in Irish Software Companies. Journal of European Industrail Training, 12.
Bassi, L., McMurrer, D., Ludwing, J., & Buren, M. (2000), Profiting from Learning Washington: American Society of Training and Development.
Che Rose, R., Beh, L. S., Uli, J., & Idris, K. (2006). Quality of Work Life: Implications of Career Dimensions. Journal of Social Sciences, 2(2).
Cummings TG, Worley CG. (2005). Organizational development and change. Cincinnati, OH: Thomson South-Western College PublishingCarayon.
Fatemi, N. (2002), Investment in higher education and state workforce productivity.Ph.D. Dissertation, University of New Orleans.
Gerald,D.K. (1986), Employee-centered Productivity and QWL program:findings from an area study.
Hallier,J, & Butts, S. (2000),Attempt to advance the role of training process and context.Employee RelationsN.4, p.375-402.
Hellicy, C, M. (1999),Job-Sharing in the South Afraican labour market its potential feasibility and impact on unemployment, productivity and quality of work life.D.B.L.Dissertation, University of South Afraica.
Ian C, R. (2000),correlates of employee involvement: quality of work life and locus of control orientation.Ph.D. Dissertation,California school of professional psychology San Diego.
Koonmee, Kalayanee, Singhapakdi, Anusorn, Virakul, Busaya, Lee, Dong-Jin. (2010). Ethics institutionalization, quality of work life, and employee job-related outcomes: A survey of human resource managers in Thailand. Journal of Business Research 63.2010.
Kopelman, R. (1983), “Improving productivity through objective feedback: a review of the evidence. National Productivity Review. Vol.2.N. 1,p. 43
Kopelman, R. (1986), “Alternative Work scheduling of Evidence”, National Productivity Review, vol. 5, N. 2, p,150.
Kopelman, R. E. (1985), "Job redesign and productivity: A review of the evidence, National Productivity Review. Vol 4. p. 237-255.
Lau, R. (2000), Quality of work life and performance –an ad hoc invitation of two key elements in the service profit chain model. International Journal of Service Industry.p.155-162.
Mercedes, M,& Caceres, J. (2002),More training, less security? Training and the quality of life at work in Argentina, Brazil and Chile, International Labour Review,. P.359.
Nadler David,A. Lawler, Edwarde (2011) Q.W.L: Perspectives and direction. reading in personal and human resorce management.
Pot, F. D., Koningsveld, E., Erg, E. (2009), Quality of working life and organizational performance – two sides of the same coin? Scandinavian Journal of Work, Environment & Health, 35(6), 421 - 428.
Saklani,D.R(2004),Quality of work life in the Indian Context:An Emprical Investigation.Dicision.vol.31,No.2,p:101-135.
Sanderson & Bill, M, G. (1978), productivity and quality of working life a key factor? The Labour Gazzet,Vol, 78,N.11, 12:p:500.
Yang.chn. (2005), Training determinants and productivity impact of training in China:a case of shanghahai. Journal of Education Review.p:275-295.