ادب، حسین و گلآور، مرتضی. (1392). ارزیابیسرآمدیسازمانیشرکتملیگازایرانبر اساسمدل EFQM. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). (70)23. 46-25.
سیدنقوی، میرعلی؛ صحت، سعید؛ دهقانان، حامد و فرهادی، علی. (1395). ارزیابی عملکرد دانشگاههای نظامی مبتنی بر چهارچوب تعالی و بالندگی سازمانی (موردمطالعه: یکی از دانشگاههای افسری). مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. (15)6. 63-39.
سلطانی، محمدرضا؛ نیکوکار، غلامحسین؛ تابان، محمد و صفری، علی. (1393). بومیسازی معیارهای مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) در سازمانهای پژوهشی نظامی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. (1)4. 142-119.
صمدی میارکلائی، حسین و صمدی میارکلائی، حمزه. (1393). بررسی رابطه توانمندسازی روانشناختی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مدارس. فصلنامه علمی و پژوهشی رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد گرمسار. (2)8. 114-89.
صمدی میارکلائی، حسین و صمدی میارکلائی، حمزه. (1396). تبیین وضعیت رفتار شهروندی سازمانی و شاخصهای آن در پرستاران بیمارستان با رویکرد مدل معادلات ساختاری. فصلنامه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم. (4)11. 89-80.
غفاری، رحمان و یزدانی، سمانه. (1390). ارزیابی عملکرد معاونتهای اداره کل آموزشوپرورش استان مازندران بر اساس مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) مطالعۀ موردی: معاونت پرورشی اداره کل آموزشوپرورش. طرح پژوهشی سازمان آموزشوپرورش استان مازندران.
ملکیآوارسین، صادق، طالبی، بهنام و بابازاده، حسین. (1391). ارزیابی عملکرد مدیریت آموزشوپرورش شهرستان میاندوآب بر مبنای مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) در سال 1389. مجله آموزش و ارزیابی. (17)5، 25-13.
محبیمقدم، علیاکبر. (1387). مدل سرآمدی سازمانی EFQMتکنیکها و رویکـردهای اجرایی. انتشارات یاس بهشت.
محمدپور زرندی، حسین و قادری، جعفر. (1393).
ارزیابیسرآمدیسازمانیشهرداریتهرانبراساسمدلEFQM. فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، 7، 13-1.
Andjelkovic Pesic, M. & Dahlgaard, J. J. (2013). Using the Balanced Scorecard and the European Foundation for Quality Management Excellence model as a combined roadmap for diagnosing and attaining excellence. Total Quality Management & Business Excellence, 24(5-6), 652-663.
Gadd, K. W. (1995). Business self-assessment: a strategic tool for building process robustness and achieving integrated management. Business Process Re-engineering & Management Journal, 1(3), 66-85.
Hair, J. F. Anderson, R. E. Tatham, R.L. Black, W.C. (1998). Multivariate data analysis. Prentice Hall International Inc. Upper Saddle River, NJ.
Hides, M. T. Davies, J. & Jackson, S. (2004). Implementation of EFQM excellence model self-assessment in the UK higher education sector–lessons learned from other sectors. The TQM magazine, 16(3), 194-201.
Hsu, C. W. Hu, A. H. Chiou, C. Y. & Chen, T. C. (2011). Using the FDM and ANP to construct a sustainability balanced scorecard for the semiconductor industry. Expert Systems with Applications, 38(10), 12891-12899.
Limberger, P. F. & Mendes, J. D. C. (2015). The management model of European Foundation for Quality Management (EFQM) for tourist destinations: a theoretical discussion. Rosa dos Ventos, 7(4), 561-573.
Lin, Y. H. Chen, C. C. Tsai, C. F. & Tseng, M. L. (2014). Balanced scorecard performance evaluation in a closed-loop hierarchical model under uncertainty. Applied Soft Computing, 24, 1022-1032.
Marques, Ana I. Maria J. Rosa, Pedro Soares, Rute Santos, Jorge Mota, and Joana Carvalho. (2011). Evaluation of physical activity programmes for elderly people-a descriptive study using the EFQM'criteria. BMC public health. 11(1), 123.
Nunnally, J. C (1978). Psychometric theory. Second ed. McGraw-Hill, New York.
Niven, P. R. (2008). Balanced scorecard: Step by step: For government and non-profit agencies. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons
Nabitz, U. W. & Klazinga, N. S. (1999). EFQM approach and the Dutch Quality Award. International Journal of Health Care Quality Assurance, 12(2), 65-71.
Oakland, J. (1999). Winning performance through business excellence. Credit Control, 20(7), 23-31.
Olaru, M. Pirnea, I. C. Hohan, A. & Maftei, M. (2014). Performance indicators used by SMEs in Romania, related to integrated management systems. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 949-953.
Para-González, L. Jiménez-Jiménez, D. & R. Martínez-Lorente, Á. (2016). Do total quality management and the European Foundation for Quality Management model encourage a quality-oriented human resource management system?. International Journal of Productivity and Quality Management. 17(3), 308-327.
Rabbani, A., Zamani, M., Yazdani-Chamzini, A., & Zavadskas, E. K. (2014). Proposing a new integrated model based on sustainability balanced scorecard (SBSC) and MCDM approaches by using linguistic variables for the performance evaluation of oil producing companies. Expert Systems with Applications, 41(16), 7316-7327.
Rajesh, R., Pugazhendhi, S., Ganesh, K., Ducq, Y., & Koh, S. L. (2012). Generic balanced scorecard framework for third party logistics service provider. International Journal of Production Economics, 140(1), 269-282.
Schedler, K., & Summermatter, L. (2007). Customer orientation in electronic government: Motives and effects. Government information quarterly, 24(2), 291-311.
Tutuncu, O., & Kucukusta, D. (2010). Canonical correlation between job satisfaction and EFQM business excellence model. Quality & Quantity, 44(6), 1227-1238.
Vernero, S., Nabitz, U., Bragonzi, G., Rebelli, A., & Molinari, R. (2007). A two-level EFQM self-assessment in an Italian hospital. International Journal of Health Care Quality Assurance, 20(3), 215-231.
Van de ven, A. & Ferry, D. (1979). Measuring and assessing organizations. John Wiley, New York.
Wu, Hung-Yi, Gwo-Hshiung Tzeng, and Yi-Hsuan Chen. (2009). A fuzzy MCDM approach for evaluating banking performance based on Balanced Scorecard." Expert Systems with Applications, 36(6), 10135-10147.
Wu, H. Y. (2012). Constructing a strategy map for banking institutions with key performance indicators of the balanced scorecard. Evaluation and Program Planning, 35(3), 303-320.
Wu, L., & Chang, C. H. (2012). Using the balanced scorecard in assessing the performance of e-SCM diffusion: A multi-stage perspective. Decision Support Systems, 52(2), 474-485.
Westlund, A. H. (2001). Measuring environmental impact on society in the EFQM system. Total Quality Management, 12(1), 125-135.
Zárraga-Rodríguez, M., & Álvarez, M. J. (2014). Does the EFQM model identify and reinforce information capability?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 716-721.
Zink, K. J. (Ed.). (1997). Successful TQM: inside stories from European quality award winners. Wiley.