TY - JOUR ID - 46534 TI - نقش روحیه جهادی در واسطه‌گری دانش: مطالعه یکی از مراکز ساخت تجهیزات نظامی JO - علوم و فنون نظامی JA - QJMST LA - fa SN - 2008-191X AU - محمدی فاتح, اصغر AD - استادیار گروه مدیریت دانشگاه امام علی (ع)، تهران، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 16 IS - 52 SP - 77 EP - 105 KW - واسطه‌گری دانش KW - دانش KW - نگرش جهادی KW - صنعت KW - دانشگاه DO - 10.22034/qjmst.2020.46534 N2 - واسطه­ گران دانش، در مجموعه­ای از فعالیت­های رابطه­ای، تحلیلی و فن وارد می­شوند تا توسعه و تسهیل روابط را به وجود آورند و گروه­ها و افراد را در خلق، جستجو و کاربرد دانش در عملیات کاری برای تجاری­سازی آن یاری دهند. بنابراین، واسطه­گری دانش در بخش­های مختلف کشور با هدف پیوند علم و عمل، صنعت و دانشگاه و محقق و کارگزار باید با یک نگرش و رفتار جهادی، آغاز شود تا امکان ارتباط صنعت و دانشگاه محقق شود. در پژوهش حاضر، از واسطه­گری دانش، به­عنوان الگویی جدید برای تحلیل تعامل بین دانشگاه و صنایع نظامی، بهره ­گیری شده است. به همین منظور با توزیع و جمع­آوری تعداد 165پرسشنامه مربوط به دو متغیر تحقیق، ابتدا ابعاد واسطه­گری دانش و نگرش جهادی در یکی از مراکز تولیدات نظامی- دفاعی از طریق آزمون تی بررسی شد و سپس تأثیر روحیه جهادی کارکنان این مرکز نیز در واسطه­گری دانش بین این مرکز و سازمان­های تحقیقاتی از طریق مدل­سازی معادلات ساختاری بررسی شد. بر اساس یافته­های تحقیق، میزان تأثیر نگرش جهادی بر واسطه­گری دانش، 35 درصد، و بر اساس آزمون تی تک نمونه­ای، سطح نگرش جهادی در این مرکز مناسب و سطح واسطه‌گری دانش نامناسب بود. UR - https://www.qjmst.ir/article_46534.html L1 - https://www.qjmst.ir/article_46534_67fd17142fd686cd19889193ee316a24.pdf ER -