TY - JOUR ID - 26849 TI - ارزیابی آموزشی و کاربرد آن در بهبود مدیریتی سازمان JO - علوم و فنون نظامی JA - QJMST LA - fa SN - 2008-191X AU - باقری, سید مجتبی AD - Y1 - 2005 PY - 2005 VL - 1 IS - 1 SP - 65 EP - 71 DO - N2 - کارایی و اثر بخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای بستگی به نحوه مدیریت، کاربرد صحیح و موثر منابع انسانی دارد. طبیعی است که در یک سامانه آموزشی بویژه در مراکز دانشگاهی نظامی این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این راستا یکی از اهداف اصلی آموزش ارتقای دانش، مهارت و توانایی بالفعل دانش آموختگان برای شناخت و درک مشکلات واقعی محیط آموزشی در سازمانهای مربوطه خواهد بود. در این رابطه وجود ساز و کار ارزیابی آموزشی در شناخت توان، کارایی و نقاط قوت و ضعف آموزش گیرندگان و در نهایت به بهبود مدیریت سازمان کمک قابل ملاحظه ای می کند.       در این مقاله نقش آموزش و اهمیت ارزیابی آموزشی در قالب طراحی سیستم آموزشی مطرح شده و در ادامه تاکید می گردد که برای کاربردی بودن و اثربخشی در فرایند بهبود مدیریتی یک سازمان از چه فراگردی برخوردار می باشد. در پایان به لزوم استفاده و بکارگیری ارزیابی آموزشی در سازمانهای آموزشی پرداخته می شود. UR - https://www.qjmst.ir/article_26849.html L1 - https://www.qjmst.ir/article_26849_d50989f3ae056c9b5c93a6ec91f84d18.pdf ER -