TY - JOUR ID - 241703 TI - تأثیر دانش‏ ‏پژوهی آموزشی بر عملکرد اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران JO - علوم و فنون نظامی JA - QJMST LA - fa SN - 2008-191X AU - سعیدی فرد, علی اشرف AD - دانشجوی دکتری ژئوپلیتیک دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 16 IS - 53 SP - 145 EP - 173 KW - دانش‏ پژوهی آموزشی KW - عملکرد اساتید KW - مدیریت و رهبری آموزشی KW - برنامه‏ ریزی آموزشی KW - دانشگاه فرماندهی و ستاد DO - 10.22034/qjmst.2020.241703 N2 - مفهوم دانش‌پژوهی و به‌ویژه، دانش‌پژوهی ‏آموزشی، از مفاهیمی است که در دو دهه اخیر، در حوزه آموزش عالی، مورد توجه قرار گرفته است. اخیراً نیز قرار گرفتن این مفهوم در ماده یک آئین‌نامه ارتقای رتبه اعضای هیات ‌علمی، توجه به این مسئله را وارد مرحله جدیدی کرده است. از این رو این پژوهش کاربردی، با روش توصیفی و رویکرد آمیخته و با هدف بررسی میزان تاثیر دانش‏پژوهی آموزشی بر عملکرد اساتید دانشگاه فرماندهی ستاد آجا انجام شد. جامعه موردمطالعه شامل کلیه اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و جامعه آماری این پژوهش اساتید سازمانی دانشگاه بوده که با استفاده از فرمول کوکران و  با سطح اطمینان 95% و خطای قابل تحمل(d) 1/0 حجم نمونه 46 نفر محاسبه، و به علت همگن بودن جامعه آماری از روش نمونه‏گیری ساده تصادفی استفاده شد. در این پژوهش در گام اول (کیفی) از طریق مصاحبه با خبرگان و صاحب‏نظران داده‏های جمع‏آوری شده از اسناد و مدارک و مصاحبه دسته‏بندی، پردازش و تصمیم‏گیری (قضاوت) انجام گرفت و در گام بعدی (روش کمی) با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل داده‏ها پرداخته و میزان تأثیر دانش‏پژوهی آموزشی بر عملکرد اساتید این دانشگاه بررسی و در جهت ارتقاء عملکرد اساتید در مبحث دانش‏پژوهی آموزشی، پیشنهادات کاربردی ارائه شد. UR - https://www.qjmst.ir/article_241703.html L1 - https://www.qjmst.ir/article_241703_aab569eeba8a9cdf6547e1cd1830dcd0.pdf ER -