TY - JOUR ID - 22403 TI - بررسی رابطه سبک یادگیری با انگیزه پیشرفت تحصیلی در مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا JO - علوم و فنون نظامی JA - QJMST LA - fa SN - 2008-191X AU - مرادی, وحید AU - احمدی, مسلم AD - - کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی AD - - عضو هیات علمی دانشگاه افسری امام علی(ع) Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 10 IS - 28 SP - 137 EP - 152 KW - سبک یادگیری KW - انگیزه KW - پیشرفت تحصیلی KW - مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا DO - N2 - این پژوهش با هدف تعیین سبک یادگیری و بررسی رابطه آن با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا انجام شده است. در ادامه رابطه مؤلفه‌های جمعیت‌شناختی (تحصیلات، سن و سابقه خدمت) با سبک یادگیری دانشجویان مرکز آموزش شهید امانی نزاجا سنجیده می‌شود. روش تحقیق از نوع همبستگی در سطح اطمینان 95/0 است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دوره‌های عالی، مقدماتی و تخصصی ثانویه در رسته‌های مختلف می‌باشند، با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه پژوهش تعداد 262 نفر برآورد گردید که از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه سبک‌های یادگیری کلب، پرسشنامه انگیزة پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای‌کرونباخ 809/0 برآورد شد و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از همبستگی پیرسون  بهره‌گیری شده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که سبک یادگیری غالب در بین دانشجویان مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا سبک جذب‌کننده می‌باشد. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون حاکی از آن است که بین سبک یادگیری با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان و همچنین بین سبک یادگیری با سن و سابقه خدمت دانشجویان مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا رابطه معناداری وجود ندارد و مقدار معنا داری آن به ترتیب برابر با 221/0 ، 068/0 و 949/0 است. ولی بین سبک یادگیری و مقطع تحصیلی دانشجویان رابطه معنا‌دار  معکوس وجود دارد و مقدار معناداری آن  برابر با 205/0- است  UR - https://www.qjmst.ir/article_22403.html L1 - https://www.qjmst.ir/article_22403_fe2f096ac78f43473066c5af1be5acd9.pdf ER -