%0 Journal Article %T عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران %J علوم و فنون نظامی %I دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران %Z 2008-191X %A بوستانی, جواد %A نصیرپور, غلامرضا %A حجتی نیا, محمدحسین %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 17 %N 57 %P 137-160 %! عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران %K آموزش %K کیفیت %K دانش آموزان %K نیروی دریایی راهبردی %R 10.22034/qjmst.2021.528385.1522 %X این پژوهش کاربردی، به روش توصیفی، با رویکرد آمیخته و با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت آموزش دانش­آموزان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد. جامعه آماری پژوهش، تعداد 318 نفر از خبرگان در امر تربیت و آموزش، فرماندهان و کلیه درجه‌داران با درجه ناو استوار یکمی به بالا بود که با استفاده از جدول آلفای کرونباخ و مورگان، حجم نمونه 174 نفر تعیین شد. نتایج نشان داد که عوامل: امکانات آموزشی، متون آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی و ویژگی‌های اساتید بر بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان این فرماندهی مؤثرند. %U https://www.qjmst.ir/article_246636_97b9375f915e464b420ccfdeeef463cb.pdf