%0 Journal Article %T ارایه چارچوب مفهومی برای مدیریت استراتژیک دانش مطالعه‌ی موردی پهپادRQ-170 %J علوم و فنون نظامی %I دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران %Z 2008-191X %A کشتکار, مهران %A فرحناک, فرهاد %D 2012 %\ 03/01/2012 %V 8 %N 22 %P 7-30 %! ارایه چارچوب مفهومی برای مدیریت استراتژیک دانش مطالعه‌ی موردی پهپادRQ-170 %K دانش %K مدیریت دانش %K استراتژی دانش %K استراتژی مدیریت دانش %K صنعت دفاعی %K پهپاد %R %X امروزه، شرایط و فضای رقابتی سازمان‌ها بیش از پیش پیچیده شده و مدیریت کارآمد دانش به لبه رقابت تبدیل شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این فضا، افزایش تصاعدی و غیر منتظره حجم اطلاعات و مهم‌تر از آن، سرعت و نرخ بالای غیرقابل استفاده شدن یا بعبارتی کوتاه شدن عمر و بی ارزش شدن آن بوده که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها محسوب میگردد. لازمه بقاء و تداوم در چنین فضایی، پاسخ‌گویی و انطباق با شرایط نوین حاکم بوده که با مدیریت دانش صحیح و مناسب، ضمن شناسایی فرصت‌ها، از آنها برای تحصیل سود خود استفاده می‌کنند. یکی از این فرصت‌های فراهم شده، هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی      RQ-170 در اختیار است که بواسطه لبه تکنولوژی و فناروی در ابعاد مختلف می‌تواند حاوی دانش بسیار زیادی برای کشور باشد. هدفاصلیدراینمقاله، که با روش مطالعه کتابخانه‌ای انجام شده و بوده، ارائه چارچوبی برای دانشهواپیمای بدون سرنشین RQ-170 و مدیریتاستراتژیکدانش یادشده  در صنعت دفاعی می باشد. هدف اصلی این مقاله،ازمنظرشیوهاجرا،تحقیقبهروشتوصیفیوپیمایشیاست.بدین معناکهروشتحقیقکتابخانهو ابزار گردآوری اطلاعات در آن فیش‌برداری از منابع پایگاه‌های اطلاعاتی شبکه جهانی اینترنت، کتب و مقالات علمی فارسی و لاتین مرتبط با موضوع تحقیق است و بدین ترتیب محورهایبنیادیوزیرساختیسازمانیموثردرمدیریت دانششناساییشده و به ارائه چارچوبی برای دانشهواپیمای بدون سرنشین RQ-170 و مدیریتاستراتژیکدانش یادشده در سازمان صنعت دفاعی اقدام گردید. %U https://www.qjmst.ir/article_24178_344939e62bbc715fe40e8d004d401e55.pdf