@article { author = {moradi, vahid and ahmadi, moslem}, title = {Evaluation of learning and its relationship with educational achievement motivation and demographic factors in Student Center of martyr Amani Army}, journal = {Military Science and Tactics}, volume = {10}, number = {28}, pages = {137-152}, year = {2014}, publisher = {AJA University of Command and Staff}, issn = {2008-191X}, eissn = {2676-4520}, doi = {}, abstract = {This study aimed to determine the learning style and study its relationship with the motivation of students' progress in learning center support martyr Trust Nzaja done.In relation to demographic variables (education, age and years of service) with their students' education center martyr Trust Nzaja measured. The method of correlation confidence level is 0/95. The study includes the student, tertiary, primary and secondary specialized in different fields are the number 820,Using Cochran formula sample of 262 people were estimated to have been selected by simple random sampling method. Two questionnaires were used to collect data:1. Kolb Learning Style Questionnaire: This questionnaire consists of 12 questions and answers of instruction, content validity and reliability of the tools used by Kolb and other researchers studied Ast.2- academic achievement motivation questionnaire:The questionnaire consists of 20 questions based on the Likert scale 11 measures of academic achievement motivation.Reliability was estimated using Cronbach's alpha 0/908 and for analyzing the data, the Pearson correlation was used.The results show that the dominant learning style of the student martyr Support Training Centre Trust Nzaja style is absorbing.And a significant amount of the order of 0/221, 0/068 and 0/949 is. But Mna‌Dar inverse relationship between learning style and level of education, there are significant amounts equal to -0/205 is.}, keywords = {learning,Motivation,academic achievement}, title_fa = {بررسی رابطه سبک یادگیری با انگیزه پیشرفت تحصیلی در مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف تعیین سبک یادگیری و بررسی رابطه آن با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا انجام شده است. در ادامه رابطه مؤلفه‌های جمعیت‌شناختی (تحصیلات، سن و سابقه خدمت) با سبک یادگیری دانشجویان مرکز آموزش شهید امانی نزاجا سنجیده می‌شود. روش تحقیق از نوع همبستگی در سطح اطمینان 95/0 است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دوره‌های عالی، مقدماتی و تخصصی ثانویه در رسته‌های مختلف می‌باشند، با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه پژوهش تعداد 262 نفر برآورد گردید که از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه سبک‌های یادگیری کلب، پرسشنامه انگیزة پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای‌کرونباخ 809/0 برآورد شد و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از همبستگی پیرسون  بهره‌گیری شده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که سبک یادگیری غالب در بین دانشجویان مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا سبک جذب‌کننده می‌باشد. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون حاکی از آن است که بین سبک یادگیری با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان و همچنین بین سبک یادگیری با سن و سابقه خدمت دانشجویان مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا رابطه معناداری وجود ندارد و مقدار معنا داری آن به ترتیب برابر با 221/0 ، 068/0 و 949/0 است. ولی بین سبک یادگیری و مقطع تحصیلی دانشجویان رابطه معنا‌دار  معکوس وجود دارد و مقدار معناداری آن  برابر با 205/0- است }, keywords_fa = {سبک یادگیری,انگیزه,پیشرفت تحصیلی,مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا}, url = {https://www.qjmst.ir/article_22403.html}, eprint = {https://www.qjmst.ir/article_22403_fe2f096ac78f43473066c5af1be5acd9.pdf} }