TY - JOUR ID - 246195 TI - عوامل تاثیرگذار بر اطلاع رسانی عملکرد ارتش در رسانه‌های گروهی JO - علوم و فنون نظامی JA - QJMST LA - fa SN - 2008-191X AU - اکرمی‌نیا, محمد AU - تندرو, حمید رضا AD - عضو هیئت علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، تهران، ایران. AD - کارشناس ارشد مدیریت دفاعی، دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 17 IS - 56 SP - 149 EP - 179 KW - رسانه‌های گروهی KW - اطلاع رسانی KW - عملکرد KW - ارتش DO - 10.22034/qjmst.2021.123309.1398 N2 - این پژوهش کاربردی، به‌منظور شناسایی عوامل مؤثر بر اطلاع‌رسانی عملکرد ارتش در رسانه­های گروهی با رویکرد آمیخته انجام شد. جامعه آماری پژوهش 250 نفر از فرماندهان و مسئولان ارتش و صاحب‌نظران رسانه در خارج از ارتش بود که جامعه نمونه بر اساس فرمول کوکران معادل ۷۰ نفر تعیین شد. داده­های تحقیق با روش­های میدانی و کتابخانه­ای و استفاده از ابزارهای اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه جمع‌آوری و به روش تحلیل محتوا مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته­ها نشان داد، عوامل تأثیرگذار بر اطلاع‌رسانی عملکرد ارتش در دو بعد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی هستند و بین این دو با اطلاع‌رسانی عملکرد ارتش رابطه معنادار وجود دارد. UR - https://www.qjmst.ir/article_246195.html L1 - https://www.qjmst.ir/article_246195_0bfdf87e9218d9f15929ffee125b5bfc.pdf ER -