TY - JOUR ID - 22358 TI - بررسی ارتباط بین حلقه‌های چرخه مدیریت دانش مطالعه موردی؛ دانشگاه افسری امام علی (ع) JO - علوم و فنون نظامی JA - QJMST LA - fa SN - 2008-191X AU - فکوری, روح الله AU - امیری, ایوب AU - اسماعیلی, مهدی AU - نظری, مرتضی AD - - عضو هیات علمی دانشگاه افسری امام علی(ع) AD - - کارشناس ارشد مدیریت دولتی Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 10 IS - 27 SP - 91 EP - 104 KW - مدیریت دانش KW - خلق دانش KW - سازماندهی دانش KW - تبادل دانش KW - دانشگاه افسری امام علی(ع) DO - N2 - در سالهای اخیر، مدیریت دانش به عنوان موضوع مهم و حیاتی مورد توجه قرار گرفته است جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند که سازمانها با قدرت دانش می‌توانند برتری‌های بلند مدت خود را در عرصه‌های رقابتی حفظ کنند. در حقیقت، در عصر تحول و عدم اطمینان‌های محیطی سازمان‌هایی موفق هستند که به طور مستمر به تولید دانش بپردازند. به طرز مناسب دانش را سازماندهی کنند و آن را در مجموعه‌ی سازمان توسعه دهند و در فناوری‌ها، محصولات و خدمات به کار گیرند .در این تحقیق سعی شده است تا میزان همبستگی بین حلقه‌های تشکیل دهنده چرخه‌ی مدیریت دانش در دانشگاه افسری امام علی (ع) مشخص شود. به این منظور، از مدل چهار حلقه‌ای جاشپارا به عنوان چرخه مدیریت دانش استفاده شده و سه فرضیه و یک سوال تحقیقی مورد بررسی قرار گرفته است نتایج تحقیق نشان می دهد در حدود 36% از تغییرات خلق دانش با عامل سازماندهی دانش بیان می‌شود. عامل تبادل دانش بر خلق دانش اثر دارد که در حدود 41% از تغییرات خلق دانش با عامل تبادل دانش بیان می‌شود. عامل به‌کار بستن دانش بر خلق دانش اثر دارد که در حدود 56% از تغییرات خلق دانش با عامل به‌کار بستن دانش بیان می‌شود که نسبت به سایر متغیر‌ها بیشترین سهم را دارد. UR - https://www.qjmst.ir/article_22358.html L1 - https://www.qjmst.ir/article_22358_13611332b891cc67cf4bda14ce87239c.pdf ER -