هویتسازمانی یکی از عوامل مهمی است که میتواند در بهبود عملکرد شغلی کارکنان نقش مهمی داشته باشد. این موضوع در سازمانهای نظامی به دلیل نقش محوری نیروی انسانی و پیچیدگی و سختی ذاتی موجود در مأموریت آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است و دانشگاههای نظامی به دلیل تأثیری که در تربیت و آموزش کارکنان و بدنه اصلی این سازمانها دارند، نقشی حیاتی در این مسیر ایفا میکنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هویتسازمانی و عملکرد شغلی کارکنان پایور دریکی از دانشگاههای نظامی است. لذا این تحقیق برحسب هدف کاربردی و از منظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 110 نفر از کارکنان پایور یک دانشگاه نظامی بوده که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری دادهها شامل دو پرسشنامه استاندارد هویتسازمانی چنی[1] و عملکرد شغلی پاترسون[2] است. جهت سنجش پایایی پرسشنامهها از روش آلفای کرونباخ و بهمنظور آزمون فرضیههای پژوهش از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و تحلیل واریانس در نرمافزار SPSS18 استفادهشده است. نتایج فرضیات پژوهش نشان میدهد که بین هویتسازمانی و مؤلفههای آن با عملکرد شغلی کارکنان پایور دانشگاه رابطه مثبت معنیدار وجود دارد. [1]. Cheney [2]. Paterson