%0 Journal Article %T شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های استراتژیکِ تاثیرگذار بر اجرای مدیریت دانش در آجا %J علوم و فنون نظامی %I دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران %Z 2008-191X %A نظری فرخی, ابراهیم %D 2011 %\ 09/01/2011 %V 8 %N 21 %P 63-78 %! شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های استراتژیکِ تاثیرگذار بر اجرای مدیریت دانش در آجا %K مدیریت دانش %K آجا %K تصمیم‌گیری گروهی %K دیماتل %K استراتژی و پیاده سازی %R %X دانش بواسطه نزدیکی به تصمیم ها، بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملکرد و کیفیت خدمات سازمانها شود. از طرفی دیگر، مدیریت دانش موضوعی سیستماتیک است؛ مقوله ای که اجرای موفقیت آمیز آن نیازمند شناسایی و اولویت بندی عوامل مختلف سازمانی است. در این مقاله، سعی شده است تا بر اساس روش های تصمیم‌گیری گروهی، شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های تاثیرگذار بر اجرای مدیریت دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه استراتژی انجام شود. تحقیق حاضر از حیث روش، یک روش پیمایشی مبتنی بر خروجی‌های کمی و از نظر هدف، تحقیقی کاربردی است. سئوال اصلی این مقاله این است که مهمترین شاخص‌های تاثیرگذار بر اجرای مدیریت دانش در حوزه استراتژی در آجا، کدامند؟ هدف از انجام این مقاله شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های تاثیرگذار بر اجرای سیستم مدیریت دانش در حوزه استراتژی در آجاست. در ابتدا با مطالعه ادبیات موضوع، شاخص‌های تاثیرگذار بر اجرای مدیریت دانش در سازمان‌های مختلف شناسایی شده و پس از غربال آنها با استفاده از تحلیل های آماری، شاخص های تاثیرگذار در حوزه استراتژی در آجا، دسته بندی گردیده است. سپس، با استفاده از روش دیماتل، اولویت بندی شاخص‌های تاثیرگذار بر اجرای مدیریت دانش در این حوزه در آجا انجام شده است. %U https://www.qjmst.ir/article_24172_b41d6a342c74404f8d4bfdddd583f0c8.pdf