@article { author = {Mohamad-Hosein, Hamid and Zeinoddin, Toraj and Ijabi, Ebrahim}, title = {The Obligation to Use the Flight simulators to Enhance Training of I.R.I.A.A Fix Wing Pilots}, journal = {Military Science and Tactics}, volume = {13}, number = {42}, pages = {31-61}, year = {2018}, publisher = {AJA University of Command and Staff}, issn = {2008-191X}, eissn = {2676-4520}, doi = {}, abstract = {Undoubtedly, education is an important tool for the development of an organization.Training is continuous, costly and difficult process, which its result appears at the time of crisis. Improvement in pilot training has also become a necessity in light of significant advances in the aeronautical industry, and pilots must be able to adapt themselves to changes.To enhance a pilot training, his knowledge, skill and attitude should upgrade. There is no other way than the simulator to teach many pilot training topics such as emergency situations.However I.R.I.A.A Fix Wing is deprived of the use of flight simulator system, despite the many advantages as the best pilot training aid. The purpose of this study is to explain the need for the use of flight simulators to enhance the I.R.I.A.A Fix Wing pilots training. The statistical population consists of I.R.I.A.A Fix Wing pilots, Engineers and I.R.I.A.A flight simulator specialists. The data were collected by field and library methods and by interviewing tools; and were analyzed using descriptive and inferential statistics.The findings of the study indicated that using flight simulator has a positive and significant effect on the promotion of I.R.I.A.A Fix Wing pilots training.A quantitative statistical analysis also showed that the effect of this improvement on flight knowledge is 50%,flight skill is 66% and flight attitude is 52%.Therefor, the use of flight simulator is indispensable and inevitable So, I.R.I.A.A Fix Wing is required to use flight.}, keywords = {Training,Flight simulators,Knowledge,Fix Wing Pilots}, title_fa = {تأثیر به‌کارگیری شبیه‌سازها جهت ارﺗﻘاء آموزش خلبانان بال ثابت هوانیروز}, abstract_fa = {بدون شک آموزش یکی از ابزارهای مهم برای توسعه سازمان است. آموزش فرآیندی مداوم، پرهزینه و دشوار است که نتیجه­ی آن در زمان بحران­ها نمایان می­شود. ارتقاء آموزش خلبانی نیز با توجه به پیشرفت­های چشمگیر در صنعت هوانوردی، به یک ضرورت تبدیل گشته و خلبانان باید قادر باشند خود را با تغییرات هماهنگ نمایند. برای ارتقاء آموزش یک خلبان می‌بایست دانش، مهارت و نگرش او ارتقاء یابد. برای آموزش بسیاری از سرفصل‌های آموزش خلبانی مثل حالات اضطراری، راه‌کاری غیر از استفاده از شبیه‌ساز وجود ندارد. بااین‌حال یگان بال ثابت هوانیروز از به‌کارگیری سامانه شبیه‌ساز باوجود مزیت‌های فراوان به‌عنوان بهترین وسیله کمک‌آموزشی خلبانی، محروم است. هدف این پژوهش تبیین ضرورت به‌کارگیری شبیه‌سازها جهت ارﺗﻘاء آموزش خلبانان بال ثابت هوانیروز می‌باشد. جامعه آماری شامل خلبانان و مهندسان بال ثابت و متخصصین شبیه‌ساز هوانیروز است. نوع پژوهش کاربردی، روش انجام آن توصیفی و رویکرد پژوهش آمیخته می‌باشد. داده­های اطلاعاتی به روش­های میدانی و کتابخانه­ای و با ابزارهای مصاحبه، پرسش­نامه جمع­آوری و با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته است. یافته‌های پژوهش مؤید آن است که به‌کارگیری شبیه‌ساز تأثیر مثبت و معناداری بر ارﺗﻘاء آموزش خلبانان بال ثابت هوانیروز دارد. تحلیل کمی آماری نیز نشان می­دهد که میزان این تأثیر در ارﺗﻘاء دانش پروازی خلبانان 50%، ارﺗﻘاء مهارت پروازی خلبانان 66% و ارﺗﻘاء نگرش پروازی خلبانان 52% می‌باشد. بنابراین استفاده از شبیه‌ساز امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و یگان بال ثابت هوانیروز ملزم به ‌استفاده از شبیه‌سازها در آموزش خلبانی می‌باشد.}, keywords_fa = {آموزش,شبیه‌ساز پروازی,دانش پروازی,مهارت پروازی,نگرش پروازی}, url = {https://www.qjmst.ir/article_32658.html}, eprint = {https://www.qjmst.ir/article_32658_5afd7892fb8cc5911a289aefe4ba773d.pdf} }