@article { author = {Alirezaei, Ahmadreza}, title = {Upgrade the US Airborne Fleet}, journal = {Military Science and Tactics}, volume = {2}, number = {2}, pages = {48-54}, year = {2005}, publisher = {AJA University of Command and Staff}, issn = {2008-191X}, eissn = {2676-4520}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارتقاء ناوگان هوایی آمریکا}, abstract_fa = {طبق اظهارات مقام های ارشد نیروی هوایی ارتش  آمریکا، این نیرو قصد دارد با صرف بودجه ای 2/3 میلیارد دلاری ظرفیت فعلی ناوگان بمب افکن های خود را تا سال 2009 ارتقاء بخشد. هرچند به تازگی صحبت های درباره ایجاد یک ظرفیت جدید هواپیماهای ضربتی بلند برد بوده  است، ولی آنچه مسلم است ناوگان فعلی متشکل از هواپیماهای B-1B Lancer، B-2A Spirit و B-52H استراتژیک قاره پیما (8 موتوره ) است که تا سال 2040 توان ضربتی این ناوگان را از نظر قدرت انهدام هدف، تشکیل می دهد. طبق اظهار نظر این مقامات، بی شک نیروی هوایی خواهان توسعه قدرت تخریب، قابلیت پایایی در مقابل توان دشمن، پشتیبانی، واکنش سریع و مهمتر از همه، پیشرفت در دریافت بموقع هدف و فراهم نمودن آگاهی از موقعیت بهتر می باشد که منجر به جمع آوری اطلاعات پراکنده خواهد شد. جانشین ستاد نیروی هوایی آمریکا، به کنگره گفت که نیروی هوایی برای سال مالی 2005 بودجه ای معادل با  612 میلیون دلار برای شروع این بهینه سازی ها درخواست کرده است که این مبلغ شامل 5/86 میلیون دلار جهت بازسازی 68 فروند هواپیمای B-1B، 388 میلیون دلار برای سرویس 21 فروند هواپیمای B-2A و 5/137 میلیون دلار صرف 94 فروند هواپیمای B-52H، می شود . مبلغ اختصاص یافته به هواپیمای B-1B صرف پشتیبانی از نصب کامل دیتالینک (دستگاه ارسال اطلاعات) بر روی هواپیما به منظور برقراری ارتباط با استفاده از لینک 16 و ارتباط سامانه فرماندهی و کنترل خارج از دید، و همچنین افزایش توانایی های آگاهی از موقعیت این هواپیما خواهد شد. بودجه تخصیص داده شده نیز جهت اقدام بر روی نصب یک سامانه حمل سلاح ترکیبی، ارتقاء سامانه دفاعی ALQ-161/ AN، یکپارچه کردن ناظر کوک تصحیح مهمات (WCMD) و مهمات پرتاب شوند از راه دور AGM-158 می شود. قسمت های پروازی که هم اکنون برای هواپیمای B-52H انجام می شوند، نیز در دست اجراست. بهینه سازی هواپیماهای B-2A شامل ارتقاء نمایشگر ابزار دقیق مرکزی/ لینک 16 می شود، که طبق گفته مقامات نیروی هوایی فراهم کننده شبکه آگاهی موقعیتی میدان نبرد تاکتیکی برای بالا بردن قابلیت باز زیستی و انعطاف پذیری در هدف گیری مجدد می گردد. بودجه اختصاص یافته به این هواپیما همچنین شامل بهبود فرکانس راداری آن می شود و محافظت از دید راداری پایین بدنه آن نیز بهبود می یابد. شرکت نورتروپ گرومن در 19 آوریل اعلام کرد که ماده پوششی خاصی برای جذب فرکانس های راداری بنام ماده متناوب فرکانس بالا (AHFM) را برای اولین بار بر روی یک هواپیمای B-2A بکار برده است. دوک دیوفرسن، جانشین شرکت نروتروپ گرومن و مدیر برنامه های B-2A در مصاحبه با مجله (Jean's Defense Weekly) JDW  گفت که با پوشش جدید، حدود 3000 فوت نواری که در حال حاضر برای بستن درزها بر روی هواپیما بکار می رود حذف می شود و هواپیما در مقابل دید ضعیف راداری (که با توجه به وجود نوارها، ایجاد شده بود) محفوظ می ماند. بر طبق گفته وی، این ماده پوششی باعث کاهش زمان تعمیر و نگهداری هواپیما (در نقاطی که نوار بندی می شوند) از چندین روز به چندین ساعت می گردد. بدنه هواپیماهای B-2A نیز به عنوان بخشی از کار تعمیر و نگهداری دپو با  این ماده رنگ آمیزی خواهند شد. درخواست بودجه برای این هواپیما همچنین شامل پشتیبانی از تجهیزات فوق العاده پیشرفته فرکانس بالای رادیویی (AEHF) برای برقراری ارتباط مورد نیاز با فرماندهی استراتژیک آمریکا و ارتقاء ارتباطات ماهواره ای / UHF می باشد که ارتباطات صوتی را بهبود بخشیده و توانایی ماموریت های پرواز را در سطح بالا  افزایش می دهند. بهینه سازی هواپیمای B-52H که با واگذاری بودجه سال مالی 2005 پشتیبانی می شوند شامل توسعه سامانه های خودکار  Mid-Life، توسعه اقدامات ضد الکترونیک و توسعه برنامه های فناوری  شبکه ارتباطات رزمی که لینک 16 و AEHF را به هم وصل می کند، می باشد. نیروی هوایی همچنین در ساخت پاد روشن کننده هدف AN/AAQ-28 که بر روی هواپیما نصب می گردد و آن را قادر می سازد تا به طور خودکار هدف را تعقیب نموده و هدف های ثابت را از طریق بمب های هدایت شونده لیزری رهگیری کرده و خسارات وارده به هدف ها را ارزیابی نماید، همکاری می کند. این پادهای هدف یاب همچنین به گروه مسوول بمب ریز امکان می دهد تا بتوانند GPS بمب ها و مهمات ماهواره ای را بمنظور تشکیل یک مجموعه حمله مستقیم مشترک، هماهنگ نمایند. گرچه در حال حاضر توانایی بکارگیری پادهای روشنایی ER بر روی هواپیمای B-52H موجود است، ولی نیروی هوایی در نظر دارد پادهای هدف یاب روشنایی پیچیده تر و پیشرفته تری (AT) را تدارک ببیند. فرماندهی رزمی نیروی هوایی (ACC)[1] در این زمینه  در مصاحبه با هفته نامه جینز  اظهار داشت که نیروی هوایی در نظر دارد 12 پاد (AT) هدف یاب پیشرفته را با اتکا به تصویب بودجه، در زیر یک هواپیمای B-52A  برای اجرای ماموریت های ضروری رزمی نصب نماید. علاوه بر این 12 پاد، این فرماندهی اعلام کرد که ناوگان B-52A به پادهای دیگر مورد نیاز فرماندهی رزمی هوایی که برای هواپیماهای رزمی مورد نیاز است مجهز می شوند. طبق گفته فرماندهی هوایی رزمی (ACC)، آزمایش پروازی پادهای هدف یاب پیشرفته (AT) در ماه می انجام شده و پیرو آن با نصب سامانه های نرم افزاری این پادها، هواپیماهای B-52A توانایی استفاده از این پادها را در ماه اگوست بدست آوردند. این سرویس دهی همچنین قصد دارد 16 فروند از هواپیماهای B-52H را به هواپیماهای پارزیت رسان از راه دور تبدیل کند، این تبدیل طبق گفته جانشین ستاد نیروی هوایی آمریکا  از ماه اکتبر شروع می شود. نیروی هوایی قصد دارد این پادهای پارزیت رسان الکترونیکی را بر روی بال های پادهای بیرونی که در گذشته بمنظور تانکر سوخت استفاده می شد، نصب نماید، و برای این کار مبلغ 500 میلیون دلار تا اواخر سال 2009 درخواست نموده است. یک مسوول نیروی هوایی، جیمز روج در تاریخ سوم مارس به مجله JDW گفت که در این سرویس دهی ایده تعویض موتور B-52H که بر مبنای گزارش هیات علوم دفاعی در سال 2003 پوسته گذاری شده اند، نیز به اجرا در خواهد آمد. 1- Air Force Combat Command}, keywords_fa = {}, url = {https://www.qjmst.ir/article_26856.html}, eprint = {https://www.qjmst.ir/article_26856_acfdee0a3f5bf6876bdf144f809a2c08.pdf} }