@article { author = {Rajabpour, Majid and Afshar Kazemi, Mohammad Ali and Toloie Eshlaghy, Abbas and Moradiyan, Mohsen}, title = {Improving the productivity of the professors of the Command and Staff University of the Islamic Republic of Iran Army based on satisfaction with the services received}, journal = {Military Science and Tactics}, volume = {18}, number = {59}, pages = {141-169}, year = {2022}, publisher = {AJA University of Command and Staff}, issn = {2008-191X}, eissn = {2676-4520}, doi = {10.22034/qjmst.2022.533422.1558}, abstract = {The main purpose of this applied research is to describe the methods of "improving the productivity of the professors of the command and staff university of the Islamic Republic of Iran Army on satisfaction with the services received", based on the Kano model in the form of basic needs, functional needs, motivational needs, ineffective needs and reverse needs. Data collection was done through field and library methods. According to the standard steps of the Kano technique, the questionnaire questions were used in two positive (functional) and negative (non-functional) modes and based on the five-choice Likert scale. The statistical population was internal professors of the Command and Staff University of the Islamic Republic of Iran Army with the academic rank of professor, associate professor, assistant professor, and instructor. The findings of the research showed that if the sixteen functional needs are met, the level of satisfaction of the professors will be equal to 80% and if they are not met, the level of their dissatisfaction will be equal to (-52)%; If the specified eight motivational needs are met, the level of satisfaction of the professors will be equal to 73%, and if they are not met, the level of their dissatisfaction will be equal to (-32) percent.}, keywords = {Human resources productivity,Kano Model,basic needs,functional needs,motivational needs,ineffective needs,reverse needs}, title_fa = {ارتقاء بهره‌وری اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رضایت‌مندی از خدمات دریافتی}, abstract_fa = {هدف اصلی پژوهش کاربردی حاضر، تبیین و تشریح راه­کارهای"ارتقاء بهره­وری اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مبتنی بر رضایت‌مندی از خدمات دریافتی"، بر اساس مدل کانو در قالب نیازهای اساسی، نیازهای عملکردی، نیازهای انگیزشی، نیازهای بی­اثر و نیازهای معکوس است. جمع‌آوری داده­‌ها از طریق روش­‌های میدانی و کتابخانه‌ای انجام شد. با توجه به مراحل استاندارد تکنیک کانو، سؤالات پرسشنامه در دو حالت مثبت (عملکردی) و منفی (غیرعملکردی) و بر اساس طیف لیکرت پنج‌گزینه‌ای استفاده شد. جامعه آماری، اساتید داخلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با رتبه علمی استاد، دانشیار، استادیار و مربی بود. یافته‌های تحقیق نشان داد که در صورت برآورده ساختن نیازهای عملکردی شانزده­‌گانه، میزان رضایت­‌مندی اساتید برابر با 80 درصد و در صورت عدم برآورده ساختن، میزان نارضایتی آنان برابر با (52-) درصد خواهد بود؛ در صورت برآورده ساختن نیازهای انگیزشی هشت­‌گانه مشخص­شده، میزان رضایت­مندی اساتید برابر با 73 درصد و در صورت عدم برآورده ساختن، میزان نارضایتی آنان برابر با (32-) درصد خواهد بود.}, keywords_fa = {بهره‌وری منابع انسانی,مدل کانو,نیازهای اساسی,نیازهای عملکردی,نیازهای انگیزشی,نیازهای بی‌اثر,نیازهای معکوس}, url = {https://www.qjmst.ir/article_251172.html}, eprint = {https://www.qjmst.ir/article_251172_49dc980aa466f4dc44983d1fcd907dfe.pdf} }