@article { author = {Asadi, Esmaili and Rajabi farjad, Hajieh and Lotfi Jalalabadi, Mostafa}, title = {Identifying the Management Skills of Operational Commanders Using Grounded Theory Method}, journal = {Military Science and Tactics}, volume = {17}, number = {58}, pages = {77-107}, year = {2022}, publisher = {AJA University of Command and Staff}, issn = {2008-191X}, eissn = {2676-4520}, doi = {10.22034/qjmst.2022.521901.1483}, abstract = {This study aimed to identify the management skills of operational commanders of the Army of the Islamic Republic of Iran. Participants in the study were all managers and commanders of one of the units of the IRA Army who were selected using the snowball sampling method. A semi-structured interview was used to collect data. Based on the results obtained from data analysis, 127 open codes were identified which were classified into 29 sub-categories, 13 main categories and 6 main levels including causal conditions, axial phenomena, contextual conditions, intervening conditions, strategies and consequences. Based on this, the managerial skills of operational commanders were determined as follows: Technical skills with two components of job skills and consequentialism (performance management), human skills with four components of people management, social intelligence, change leadership and sustainability and responsiveness and perceptual skills with two components of decision-making capabilities and insight skills. The model presented in this research can be used to determine training needs, performance appraisal and appointment and promotion of operational commanders.}, keywords = {competence,Managerial skills,Operational Commanders,Army of the Islamic Republic of Iran}, title_fa = {شناسایی مهارت‌های مدیریتی فرماندهان رده عملیاتی به روش داده بنیاد}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف شناسایی مهارت­های مدیریتی فرماندهان رده عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت داده­‌ها کیفی و رویکرد آن استقرایی است که با روش نظریه­‌پردازی داده‌­بنیاد انجام شده است. مشارکت­کنندگان در پژوهش، کلیه مدیران و فرماندهان خبره یکی از یگان­های ارتش ج.ا.ا بودند که با بهره‌­گیری از روش نمونه­‌گیری غیراحتمالی هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت جمع­آوری داده‌­ها مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان بود. تحلیل داده­‌ها با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل داده‌­ها 127 کد باز شناسایی شد که در قالب 29 مقوله فرعی و 13 مقوله اصلی و 6 طبقه اصلی شامل شرایط علی، پدیده محوری، شرایط زمینه­ای، شرایط مداخله‌­گر، راهبردها و پیامدها دسته‌­بندی، و بر این اساس مهارت­‌های مدیریتی فرماندهان رده عملیاتی بدین ­شرح تعیین شدند: مهارت‌­های فنی با دو مؤلفه مهارت­های شغلی و نتیجه­گرایی (مدیریت عملکرد)، مهارت­های انسانی با چهار مؤلفه مدیریت افراد، هوش اجتماعی، رهبری تغییر و پایداری و پاسخگویی و مهارت­‌های ادراکی با دو مؤلفه قابلیت‌­های تصمیم‌­گیری و مهارت­‌های بینشی. به‌کارگیری الگوی ارائه‌شده در این تحقیق می‌­تواند در تعیین نیازهای آموزشی، ارزیابی عملکرد و انتصاب و ارتقا فرماندهان رده عملیاتی استفاده شود.}, keywords_fa = {شایستگی,مهارت‌های مدیریتی,فرماندهان رده عملیاتی ارتش ج.ا.ایران}, url = {https://www.qjmst.ir/article_248690.html}, eprint = {https://www.qjmst.ir/article_248690_5832c14471610b5aa77507124bc32bec.pdf} }