This study aimed to determine the learning style and study its relationship with the motivation of students' progress in learning center support martyr Trust Nzaja done.In relation to demographic variables (education, age and years of service) with their students' education center martyr Trust Nzaja measured. The method of correlation confidence level is 0/95. The study includes the student, tertiary, primary and secondary specialized in different fields are the number 820,Using Cochran formula sample of 262 people were estimated to have been selected by simple random sampling method. Two questionnaires were used to collect data:1. Kolb Learning Style Questionnaire: This questionnaire consists of 12 questions and answers of instruction, content validity and reliability of the tools used by Kolb and other researchers studied Ast.2- academic achievement motivation questionnaire:The questionnaire consists of 20 questions based on the Likert scale 11 measures of academic achievement motivation.Reliability was estimated using Cronbach's alpha 0/908 and for analyzing the data, the Pearson correlation was used.The results show that the dominant learning style of the student martyr Support Training Centre Trust Nzaja style is absorbing.And a significant amount of the order of 0/221, 0/068 and 0/949 is. But MnaDar inverse relationship between learning style and level of education, there are significant amounts equal to -0/205 is.
باقری، مسعود(1391)، بررسی رابطه بین هوش معنوی با خلاقیت و انگیزه پیشرفت مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه یک کرمان، کنفراس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، دانشگاه مازندران
بهرامی، فاطمه و رضوان، شیوا(1385)، بررسی رابطة بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای آموزشگاهی آنان، مجلة پژوهشهای تربیتی و روانشناختی دانشکدة علوم تربیتی وروانشناسی دانشگاه اصفهان، سال دوم، شمارة ۲ : 72-61
پارسا، محمد (1376)، روان شناسی تربیتی چاپ اول؛ تهران، انتشارات علمی.
تابع بردبار، فریبا(1391)، رابطه ویژگیهای شخصیت و سبکهای یادگیری با موفقیت تحصیلی دانشجویان برخط، مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی فارس، دوره 3، شماره2 :16-10
صالحی، شایسته(1380)، تدریس اثر بخش، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، دوره 3 ، شماره2: 21-12
کشاورز، محسن و جعفری، احمد و سلحشور ، مریم و وزیری، سید علی(1392)، رابطه سبکهای شناختی و ویژگیهای شخصیتی با پیشرفت تحصیلی(مطالعه موردی: دانشگاه علوم پزشکی تهران)، فصلنامه علمی دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه دوره اول، شماره1: 19-11
کلباسی، سعید و ناصری، محسن و شریف زاده، غلامرضا و پورصفر، علی(1387)، سبکهای یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گامهای توسعه در آموزش پزشکی مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دوره 5 شماره1 :10-1
نصری، صادق و خورشید، علیرضا(1391)، بررسی ارتباط چندگانهی ویژگیهای شخصیتی و سبکهای یادگیری دانشآموزان، مجلهی روان شناسی مدرسه، دورهی 1، شماره 4: 123- 104
نوری، فریده و یزدچی، صفورا(1392)، بررسی رابطه بین رضایت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در درس فیزیک مبتنی برانگیزه تحصیلی، چهاردهمین کنفراس آموزش فیزیک ایران، دانشگاه فرهنگیان تهران، 12 تا 15 شهریور
ولیزاده، لیلا و فتحی آذر، اسکندر و زمان زاده، وحید(1386)، ارتباط ویژگیهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره7 ،شماره2: 450-443
Cassidy, J (2004), learning style overviw of theories, models, and measures educational psychology. 24, No 4, 419-444.
Hrgadon,S (2010), learning style theory versus sustained hard work . available in: www.stevehargadon.com
Karami R. [To examine the relation of learning styles with study and learning methods in pupil of charoimagh’s high school]. Master’s thesis, Tabriz, Faculty of Training Sciences. Tabriz University 2003. (Persian)
Kolb, A., & Kolb, D. (2005). Learning style and learning spaces: Enhancing experiential learning in higher education. Academy of Management Learning & Education, 4, 193-212
Kolb, D., Boyatzis, R. (2000). Experiential learning theory. NJ: Lawrence Erlbaum.
Seif, A. K. (2007). Ravanshenasi-e Parvareshi-e Novin [Modern educational psychology]. Tehran: Doran.
moradi, V., & ahmadi, M. (2014). Evaluation of learning and its relationship with educational achievement motivation and demographic factors in Student Center of martyr Amani Army. Military Science and Tactics, 10(28), 137-152.
MLA
vahid moradi; moslem ahmadi. "Evaluation of learning and its relationship with educational achievement motivation and demographic factors in Student Center of martyr Amani Army". Military Science and Tactics, 10, 28, 2014, 137-152.
HARVARD
moradi, V., ahmadi, M. (2014). 'Evaluation of learning and its relationship with educational achievement motivation and demographic factors in Student Center of martyr Amani Army', Military Science and Tactics, 10(28), pp. 137-152.
VANCOUVER
moradi, V., ahmadi, M. Evaluation of learning and its relationship with educational achievement motivation and demographic factors in Student Center of martyr Amani Army. Military Science and Tactics, 2014; 10(28): 137-152.